Witam.
Jak w temacie. Jak rozebrać lusterko elektryczne i podgrzewane od strony kierowcy aby nie zniszczyć szkła i obudowy plastikowej. Może ktoś ma z tym doświadczenia.
ww991, w passacie bylo tak ze jednoczesnie podwazales np plaskim srubowkretem z 2 stron i wklad lusterka wychodzil. Ogolnie lusterko w passacie jest tak skonstruowane ze na silniczek sterujacy masz zalozony plastikowy mechanizm ktory zakonczony jest "piersiseniem" z 4 otworami na ktory wciskasz wklad.
(czyli patrzac na lusterko bez wkladu widzisz piersicen z 4 otworami - wklad ma odpowiedni ksztalt i 4 bolce ktoire idealnie pasuja do otworow wiec po prostu go sie wciska). Jesli podwazylbys tylko z 1 strony istnieje niewielkie prawdopodobienstwo ulamania bolcy wkladu a podwazajac z 2 stron z lekkim oporem ale wychodzi bezproblemowo. WYDAJE MI SIE ze w octavii bedzie dokladnie tak samo
w octavi w lusterku od spodu masz dwie śrubki, po ich odkręceniu powinna zejść lakierowana cześć lusterka, chyba jakieś zatrzaska są jeszcze ale powinno zejść bez uszkodzenia. Jak to zdejmiesz to masz dostęp do wszystkiego
Kiedys próbowałem odkręcić te śróbki od spodu przy lusterku.... ale kluczyk T10 zrobił sie okrągły...... musze chyba jakiejś lepszej jakości kupić......
Kiedys próbowałem odkręcić te śróbki od spodu przy lusterku.... ale kluczyk T10 zrobił sie okrągły...... musze chyba jakiejś lepszej jakości kupić......
niop mogą sie mocno trzymać, można sprobować je lekko puknąć przed okrecaniem
piotrek_os, kup porządne narzedzie i po kłopocie lub pożycz,podjeć do sewisu, itd itp tvp
tak też uczyniłem - byłem dzis na wymianie oleju i poprosiłem znajomego o dobry klucz i sytuacja odwotna - śróbki sie ukręciły - klucz przeżył. W lewym lusterku jedna sie odkręciła normalnie druga polegała - w prawym co jest jedna to poległa. A jak juz tych sróbek niue ma to naczym to sie jeszcze trzyma? A moze ktos ma porobione fotki rozebranego lusterka? Bo chcem tam taki drobny patencik zastosowac.... ale nie wiem czy mi wejdzie.
A jak juz tych sróbek niue ma to naczym to sie jeszcze trzyma? A moze ktos ma porobione fotki rozebranego lusterka? Bo chcem tam taki drobny patencik zastosowac.... ale nie wiem czy mi wejdzie.
chyba za jeszcze jakieś 3 zatrzaski. najlepiej w ciepełku powalczyć z nimi.
piotrek_os, Szkło lusterka jest mocowane na wcisk,na czterech łapkach.Musisz wcisnąć od strony kierowcy,aż z lewej strony zrobi się szpara i podważyć czymś sztywnym,najlepiej nie metalowym.Wyskoczy z zatrzasków i jest Twoje :szeroki_usmiech
Mam pytanie aby wymienić sam wkład w luterku pasażera wystarczy podważyć samo szkło i wyskoczy czy trzeba rozkręcać lusterko. Niestety te dwie śruby siedzą tak mocno że nie dało rady ich odkręcić obrobiły sie i nie wiem jak sie teraz za to zabrać.
Nie chce na siłe ciągnąć bo lusterko nie rozwaliło się w drobny mak tylko pękło na pół
Wystarczy nacisnąć na lusterko od strony podstawy lusterka by między zewnętrzną krawędzią szkła i obudową lusterka robiła się przerwa - wkładasz w nią palce i dość mocno (ale z wyczuciem) ciągniesz za szkło do siebie - zatrzaski powinny bez problemu wyskoczyć i masz wkład wyjęty. Jeżeli masz ogrzewane lusterka to nie ciągnij zbyt mocno, żebyś kabli nie pourywał - cienkimi szczypcami wypniesz te szybkozłączki. Przerabiałem to 3-tyg temu.
Proponuję zrobić to jak będzie cieplej lub w ogrzewanym garażu bo może coś popękać.
by wymienić wkład lusterka nie trzeba nic odkręcać ani wykręcać trzeba tylko wypiąć wkład lusterka z zatrzasków.
skierować lusterko max do góry można powoli to ręką zrobić nic sie nie stanie silniczkom, później włożyć szerszą blaszkę gdzieś z 5 cm ale musi być sztywna i lekko wygięta jak litera 'J" wkładając tą blaszkę półokrągłym końcem należy zabezpieczyć jakimś materiałem części lakierowane lusterka przed zarysowaniem.
Pozdrawiam
Odświeżę temat. Mam problem z ręcznym mechanizmem regulacji lusterka. Gdy poruszę gałką do regulacji lusterko ani drgnie. Czuć, że link się rozciągają. Gdy zdejmę szkło i poruszam ręką tym elementem:
wtedy rusza się i gałka. Wygląda na to, że ww element się zatarł. Próbowałem napryskać do środka WD40, ale nic to nie dało. Czy ktoś wie jaki ten element ma numer VW? Albo gdzie go dostać?
I druga sprawa. Przy próbie rozebrania lusterka odkręciłem jedną ze śrub na dole, ale druga ukręciła się zaraz za łbem, więc pewnie gwint dalej trzyma? A może trzymają już tylko zatrzaski? Chyba będę musiał to rozwiercić :/ .
Swoją drogą musi się tam zbierać strasznie dużo wody, bo śruby są w opłakanym stanie. Ukręciłem dwa klucze na jednej ze śrub (wyszło niemalże wiertło ). Trzeba się zaopatrzyć w narzędzia ze stali a nie plasteliny .
Komentarz